معرفی واحد اداری و کارگزینی
واحد کارگزینی با نظارت و رسیدگی بر طیف وسیعی از وظایف، عهده دار مسائل با اهمیتی چون تهیه شرح وظایف مشاغل مختلف، نظم بخشیدن به پرونده های پرسنل، صدور احکام استخدامی، اعمال و اجرا آئین نامه و مقررات استخدامی، افزایش سنواتی، ارتقاء برگرد، مرخصی و…. می باشد.
شرح وظایف معاونت مالی و اداری
وظایف مرتبط با بخش مالی
- نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات هزینه شده واحد ها
- نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداریها
- نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و واحد مالی مناطق شهرداری صدور دستور و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار
- تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور
- تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تایید آنها
- اقدامات لازم به منظور نگهداری حسابها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیستها و اسناد هزینه
- بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها
- نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائیهای شهرداری و واحدهای تابعه و نظارت بر نحوه عملکرد آنها
- همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با توجه به آیین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعملهای صادره و ارائه آن به مراجع ذیربطی با همکاری
- شرکت در کمیسیونها و جلساتی که طبق آئین نامه مربوطه به عهده امور مالی محول است
- اقدام در تهیهو تنظیم قراردادها با عنایت به مصوبات کمیسیون عالی و معاملات طی هماهنگی با مدیریت حقوقی
- نظارت بر امور قراردادها و تنظیم برنامه ها به منظور به موقع برگزار شدن معاملات شهرداری اعم از مناقصات و مزایده ها برابر آیین نامه مالی شهرداریها و دستورالعملهای مربوطه
- اقدام در تهیه، تنظیم و ارائه گزارشات مالی به صورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبیل تراز آزمایشی ماهیانه،
- گزارشات اعتبار عمرانی، صورت مغایر بانکی و …
- اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعملهای مالی
- اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها
شرح وظایف واحد مالی
- نظارت بر حسن اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل و سیاست های موضوعه و سایر قوانین و مقررات مربوط به وظایف شهرداری ها، قانون کار ، آئین نامه های استخدامی و سایر مواردمرتبط.
- بررسی و مطالعه و اتخاذ تدابیر لازم در بکارگیری نیروهای جدید، انتصاب و جابجایی کارکنان به منظور استفاده موثر از نیروهای کارآمد در راستای وظایف و مأموریت های سازمانی و در چارچوب ضوابط و مقررات ذیربط و در صورت نیاز و موافقت شهردار وقت اختیار کامل نسبت به جابجایی مسئولیت تحت امر.
- رسیدگی و کنترل فرآیند گردش کار در حوزه های تحت سرپرستی و ارائه روش های بهینه انجام کار در راستای افزایش بهره وری سازمانی و ارتقاء و رضایت ارباب رجوع
- نظارت و مراقبت در کلیه امور مالی، معاملات و حسابداری از نظر رعایت قوانین و مقررات مالی شهرداری ها و اطمینان از سلامت فرآیند انجام کار و همچنین نظارت بر اعتبارات واحدها و نحوه توزیع و هزینه آنها
- بررسی و شناسایی منابع جدید درآمدی و نظارت مستمر برپیگیری و حصول منابع درآمدی مصوب در چارچوب مربوطه
- رسیدگی و صدور دستورات لازم به منظور تأمین وسایل و ملزومات مورد نیاز شهرداری
- نظارت بر حفظ و اداره دارایی های منقول و غیر منقول متعلق به شهرداری و استفاده کارآمد از آنها در راستای تحقق وظایف و مأموریت های سازمانی
- تعیین دستورات و حدود مسئولیت و اختیارات رؤسای واحدهایی تحت سرپرستی
- شرکت در جلسات ،کمیسیونها و مجامع قانونی و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف مرتبط با وظایف حوزه اداری و مالی شهرداری در چارچوب مقررات موضوعه
- نظارت بر فرآیند تصمیم و تصویب بودجه شهرداری بر اساس برنامه ها و فعالیت های مدون و مصوب و رعایت قوانین و مقررات موضوعه
- ایجاد هماهنگی های لازم بین واحدهای تابعه و ارائه خط مشی و اصول کلی برنامه های معاونت به واحدهای تحت سرپرستی
- ایجاد وحدت رویه در حوزه های اداری و مالی مناطق تحت نظارت شهرداری و کنترل فرآیند اجرای وظایف واحد از حیث صحت و سلامت و قانونمندی انها
- ارزیابی منظم و گزارشگیری ادواری از روند انجام وظایف واحدهای تحت نظارت و انعکاس گزارشات به مقامات مافوق.